Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Hot eller koloni

Publicerad 2011-07-31 02:49:15 i Betraktelse,

I England är de perplexa över vad som hänt i Norge.
Åhh stackars dig, du är ju där ifrån.
-Nej jag är Svensk, men det är fruktansvärt ändå.
Jag läser brottstycken ur galningens manifest, det slår mig att jag hört liknande fraser dagligen här i England. Hur alla är livrädda att muslimerna kommer att ta över landet och invandrarpolitiken "it sucks".
-Jag tycker inte som ni, säger jag.
-Men ni har ju inte lika många i sverige.
-Vi har inte haft kolonier som vi sugit tillgångarna ur och sedan lämnat dem åt sitt öde.
-Vi gav dem kultur, struktur och vägar.
-Ville de ha de då, frågade ni?
-Dom får bidrag, hus och de får bygga moskeer när de kommer hit.
-Ni byggde väll kyrkor där. o.s.v.
Jag är rädd att det kommer fler Anders Behring Breivik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela