Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

En dyr hund

Publicerad 2011-06-03 18:53:25 i Betraktelse,

Jag sa upp hund försäkringen.
Vad ska man med den till? Min förrförra hund levde tills han blev 18 år och var aldrig sjuk, den förra hunden blev påkörd och dödad innan hon han gå till doktorn en enda gång.
Då är det klart att detta hundskrället sätter i sig en död svan och får salmonella. Inlagd med dropp i två dagar, penicillin, provtagning, specialfoder mm. Nu är hunden dubbelt så dyr. En dyr och äcklig liten hund ... i alla fall med ganska äckliga matvanor.


Pratade just med grannen. Hennes hund hade troligen ätit samma sak och den dog. Huu!

Kommentarer

Postat av: Tilde

Publicerad 2011-07-12 22:22:03

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela