Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Olycksdrabbad vägsträcka

Publicerad 2011-06-28 10:33:52 i Betraktelse,

Någonstans utanför Nyköping står det plötsligt "Olycksdrabbad vägsträcka" på en skylt. Varför är den det? Vägen ser ut som den har gjort de senaste milen, lika många långtradare och husvagnar.
Kan det vara för att Nyköpings radio bara spelar dödsmetall eller för att det står en skog av skyltar ut med vägen, reklamskyltar och uppmaningar av olika slag. Eller kan det vara för att man just fått reda på att man -NU- kör på en "Olycksdrabbad vägsträcka".

Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2011-06-29 08:30:11

Kan ju ha att göra med det stora antal dödsolyckor som skett på vägen förbi Nyköping.

Postat av: sanna

Publicerad 2011-06-29 11:11:12

ledsen Patrik att jag var otydlig. Jag förstod att det var därför det stod som det gjorde på skylten, frågan var snarare varför det just sker olyckor på denna vägsträcka. Vad kan man göra åt saken?

Postat av: sanna

Publicerad 2011-06-29 11:12:18

ledsen Patrik att jag var otydlig. Jag förstod att det var därför det stod som det gjorde på skylten, frågan var snarare varför det just sker olyckor på denna vägsträcka. Vad kan man göra åt saken?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela