Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Tronföljarna

Publicerad 2011-07-01 01:31:20 i Betraktelse,

Jag gillar deckare och har naturligtvis sett nya "Morden i Midsomer". Kusin John Barnaby har tagit över efter den gamla Kommissarie Barnaby och kusinen är bättre än originalet. Roligare, klurigare och så har han framför allt rätt hund. Nya Barnaby är ett lyft för Midsomer! Jag hoppas på många mord i sommar.

Kommissarie Morse där emot, som var en klurig, smart, kuf med intellekt blev utbytt mot sitt sillmjölke till assistent "Kommissarie Lewis" - snäll, korkad och trist.

Kommentarer

Postat av: frida

Publicerad 2011-07-10 18:26:31

kommentera gärna min blogg så bjuder jag på en länk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela