Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Pension med valmöjligheter

Publicerad 2011-10-05 17:59:42 i Betraktelse,

Pension är svårt. Varför talar ingen bara om för en vad man ska ha och så är det klart. Nu måste välja, göra aktiva val. Hur stor risk vill du att din pension ska ha? säger bankmannen. Självklart vill man ha så mycket som möjligt, när den dagen kommer, utan risk. Så att man slipper äta kattmat. Länge hade jag Skandia men efter att ha hört en dokumentär om Skandia chefernas svindlerier har jag bytt. Man kan inte flytta sin pension, bara börja på en ny. Nu har jag pension på fyra olika ställen. En av dem hade jag redan glömtbort. Jag hoppas slippa göra aktiva val när jag är 99, för då kommer jag inte ens att komma ihåg att jag har pension. Hoppas bankmannen tänker på att jag kommer att bli gaggig, kissa i Tenan och bara vilja att någon tar hand om mig.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-05 19:29:35

Tävla om ett snyggt & trendigt smycke från Smyckenby! :)

http://jennyvuongs.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-smycke-fran-smyckenbyse.html

Kram Jenny

Postat av: Julia Lahti

Publicerad 2011-10-05 20:43:31

Gillar verkligen din blogg! Vad sägs om att följa varandra på bloglovin? Om du vill det så kan du lägga till mig, så säger du bara till så lovar jag att lägga till dig med ? :D Ha en grym onsdagskväll! kram kram

Postat av: Lucas Gustavsson

Publicerad 2011-10-05 22:09:06

Hej på dig! Haft en bra dag idag? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela