Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Tandläkare och godis för 2 kr/hg

Publicerad 2011-10-05 18:00:43 i Betraktelse,

På en mur utanför den "nya gallerian" sitter en massa skolbarn och mumsar snask på en tisdag eftermiddag. -Hej, säger jag, för jag känner några av dem. -Hej, vi smygäter, säger Johan med munnen full. Det betyder i förtäckta ordalag, säg inget till morsan. -Godiset kostar 2:50 kronor hektot, fast bara i dag. Men det gjorde det förra veckan också för då var det öppningserbjudande, vad är det för erbjudande idag? Det billiga snasket finns ett stenkast från skolan och ett par kliv från folktandvården. Hmm det kanske är en plan. Folktandvården har öppnat en godisbutik nära skolan för att få fler kunder.
Have a lollipop, support your local dentist!

Kommentarer

Postat av: Motheranddaugtherdesign

Publicerad 2011-10-05 20:22:03

Vi driver en hobbyverksamhet på vår blogg där vi säljer smycken, stickade bebis sockor och virkade grytlappar. Kanske är du intresserad av att köpa något till dig själv eller till någon annan? Välkommen in till oss och kika runt!

Postat av: ELLEN

Publicerad 2011-10-05 22:03:56

Välkommen att kika in min bloggloppis! Jag säljer allt mellan skjortor, kavajer, väskor och skor. Mycket second hand/retro finns att hitta. Kolla om du har lust! Alla priser går förstås att diskutera!



Mvh Ellen,

http://ellensbloppis.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela