Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Bad rapsodi

Publicerad 2011-09-15 17:58:19 i Betraktelse,

I går var vi i simhallen. Plask och lektimme. Sedan jag skaffade våtdräkt är det riktigt drägligt i basängen. Vi hoppade "kalle anka skutt" och dök efter saker på botten. Kul att spana på folk på simhallen. Tjocka bad-tanter som liknar 60-tals keramikfigurer, massor av glada barn, muslimska mammor i heltäckande baddräkter, håriga pappor, magra, seniga, isterbukar, några som tror att de ska kunna motionssimma mitt i stojet och plasket. Allt ackompanjerat av högtalarmusik och en badvakt som sitter i ett glas rum, långt från plasket och ropar i megafon - hallå där! hoppa inte från klossen, spring inte på kanten, ta upp ringarna efter dig. Ja tjo va det var livat!
En tanke - de tjocka håriga gubbarna borde ta efter de muslimska mammornas badmode.

Burkini

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela