Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Fyra extra

Publicerad 2011-09-25 12:19:14 i Betraktelse,

Tre kusiner, en kompis samt de två vanliga barnen, blir sex barn som boröver. Sex barn är många men de är stora nu och världens raraste. Det bästa jag vet är att ha hela huset fullt av rara barn. Alla hjälpte till, alla hade kul och var snälla mot varandra. Trädgården blev flisad, studsmattan demonterad, hunden rastad, nya gallerian utforskad, cyklarna använda och godis inhandlat. Jag fick till och med fyra av dem med mig på visit till gammelmormor. De hade inget val, de brukar inte komma med frivilligt men den här gången hade vi jätte trevligt. Vi hade trevligt så länge att när vi skulle säga hejdå hade gammelmormor råkat ut för en liten olycka. Alla barnen kramade adjö medan de, så diskret som möjligt, höll för näsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela