Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Grön engelsk jul

Publicerad 2006-12-28 02:31:40 i Betraktelse,

Grön engelsk jul


Tillbaka!
Tack för god-jul-hälsningar.
Det kommer mer inom kort, måste bara sova lite och ta hand om mina sjuka barn.

Tänkte ta upp ämnen som tex:
Engelska tidningar - går dem att läsa utan att bli tokig?
Disken - är den onödig att skölja?
Grabbig sarkasm, kvinnor och media.
Så många och så skräpiga - återvinning ... NOT.
Stolta motvalls-kärringar - kvar på vänster sida.
Krigsmat - fortfarande!?

Några andra ämnen på begäran kanske? Vi hörs, tjing!

Kommentarer

Postat av: surrarn

Publicerad 2006-12-28 13:09:50

hej kompis.. välkommen tebax te sverige... tänkte om vi kunde ta upp det här med att trycka i sig en massa mat så man knappt kan röra sig.. är inte det ett konstigt fenonem... min kropp tycker det i varje fall..

Postat av: sanna

Publicerad 2006-12-28 15:03:58

Då kan jag varmt rekomendera jul i england. Maten är så vidrig att du kommer hem som en vinthund till nyår.

Postat av: camilla

Publicerad 2006-12-28 16:35:51

Trevligt att du är åter...god fortsättning...

Postat av: surr igen

Publicerad 2006-12-29 09:01:19

ha ha ha ok.. kan va bra att veta... undra hur poppis man blir i familjen då.. vi har ju pratat om att åka utomlands nästa jul men.........

Postat av: TT

Publicerad 2006-12-31 12:12:12

Hejsvejs
Just det där med disk har jag också fundrat över efter besök i Australien. Ingen sköljde disken. men det funkade bra att äta på de tallrikarna. Slösar vi på vatten?
Gott Nytt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela